Kind en Gezin prikt

december 12, 2007

Clarisse is 3 maanden en dat wil zeggen: bezoek aan Kind en Gezin voor de tweede beurt prikjes.
Veel heeft ze er niet van gemerkt, ze heeft niet eens geweend, ze bleef maar lachen. Of ze er later vandaag, morgen of overmorgen last van krijgt, valt af te wachten.
Over de dienstverlening op zich kon ik (vandaag) niet klagen, al stel ik mij serieus vragen bij de werking van de dienst.
Het meten en wegen om te beginnen. Het meten klopt langs geen kanten, waarom vinden ze dat dan zo belangrijk? Ik zie mijn dochter groeien, en ik denk dat dat voldoende is. Krimpen doet ze allerminst, ik zie het aan haar kleertjes, maar volgens de meting van vandaag is ze 4 (!) com kleiner dan vorige maand. Puur tijdverlies dus. Bovendien worden al die gegevens in curves gegoten, wat van de dokter veel tijd vraagt. Tijd die volgens mij nuttig besteed kan worden (‘Hoe gaat het met uw kindje? Lukt de borstvoeding nog? Merk je iets bijzonders bij je baby?, bijvoorbeeld).
Aan de vraag ‘Kijkt ze naar haar handjes?’ (waarop ik neen geantwoord heb), heb ik weinig boodschap. Want als ze op haar handjes sabbelt (wat ze wel doet), dan wil dat blijkbaar zeggen dat ze er naar kijkt.

Aha, moeders kunnen bijleren aldaar, al heb ik haar nog nooit naar haar hand zien kijken.

‘Brabbelt ze terug als jij tegen haar brabbelt?’ (ik brabbel bijna nooit, ik praat gewoon tegen haar, en nee, ze brabbelt nog niet terug)

De verpleegster van vandaag had blijkbaar niet veel zin, en was blij met de mededeling dat ik nog altijd borstvoeding geef. Verdere uitleg over de overschakeling naar flesjes, heb ik niet gekregen.

Het bezoek aan Kind en Gezin duurde meer dan anderhalf uur, zowat onze hele vrije woensdagnamiddag naar de knoppen.

Verdorie. Op woensdag heb ik eigenlijk interessantere dingen gepland.

2 Reacties to “Kind en Gezin prikt”

  1. Nonkel Bram said

    ochja, tes woensdag!!!! da wil dus ook zeggen….voetbaldag voor nonkel bram dus mss nog een beetje hoop om en geslaagde dag te hebben als je gsm tuut-tuut- zegt om te zeggen dat nonkel al zijn zoveelste goal heft gescoord voor zijn lieve nichtjes Clarisse en Anouk!!!

  2. Benny said

    hey marietje,

    ‘k heb eerder deze week iemand geholpen met een site over borstvoeding. Dacht dat ik daar iets was tegen gekomen over het overschakelen naar flesvoeding. ’t zal sowieso wel interessant zijn voor je;

    http://wegwijsborstvoeding.be/Faq/faq.html

    vele groetjes aan de hele kroost!

    B

Geef een reactie

