Blinkersjaal en sjakosj voor onze globetrotter

januari 10, 2008

Over enkele weken vertrekt Anouk met haar klasje op sportklas voor een week. Het is niet de eerrste en zeker niet de enige keer dat ze op slaapbezoek gaat. Ze doet het al geregeld sedert ze baby is, en houdt er nog altijd enorm van. ’t is een plantrekker, onze kleine, en ik hou daar ook wel van. Ze gaat overal graag naartoe, blijft er zonder problemen met veel plezier overnachten, en nodigt zichzelf al uit voor de volgende keer (Lisa zal het wel geweten hebben).

Ze is met haar klas zelfs al op boerderijklas geweest, voor 2 nachten, en ook dat vond ze heerlijk. Geen drama, geen geween, alleen een uitbundige lach en een zwaai. En weg is ze.

Het kamp nu duurt een week en ook dat is geen probleem.

Maar voor het eerst besef ik dat het deze keer anders is. Zij is groot, en de kindjes uit haar klas ook. Er wordt gewikt, gewogen, getrokken en gesleurd. Wie ligt naast wie? Wie speelt met wie? Wie is de beste vriendin van wie? En vooral: op welke manier maak ik indruk? Zo kwam het dat ze deze avond mijn kast indook, en er spullen uithaalde die ze wel zag zitten; een grijze blinkersjaal en een oude bruine handtas. Of ze die mee mocht nemen. Haar weenkonijntje paste er net in, zei ze. Zo met die sjaal rond zich, zou het prachtig zijn. Echt een sjiek konijn mama.
Ik zei haar dat ik daar wel eens over moest denken, want die sjaal komt van Au Bon Marché, en was niet van de goedkoopste, en de handtas kreeg ik van Jan, dus ik ben er wel aan gehecht. Maar eigenlijk wist ik het antwoord al: natuurlijk krijgt ze die sjaal mee, en die handtas ook.
Want ik ben ook 8 jaar geweest.

Eén reactie to “Blinkersjaal en sjakosj voor onze globetrotter”

  1. Tante ingrid said

    Anoukje, als er nog wensen zijn : maak die maar kenbaar.Je weet nooit dat er hier of daar nog iets opduikt!

    Verder nog een heel toffe week toegewenst.Opa en ik zijn overtuigd dat jij er als een stralend zonnetje naar toe gaat.Hou het zo en alles wordt SUPER!

Geef een reactie

