Boos, ow, erg boos

januari 24, 2008

Ja. Ge zoudt het misschien niet denken, maar ook boos zijn ligt in mijn aard. Niet vaak hoor, misschien te weinig. Maar vandaag niet. Vandaag mag je er gerust het woordje ‘erg’ voor plaatsen. Amai.

Naar een nieuw werk vertrekken, dat doet zeer. Ik weet het, ik voel het zelf. Maar mij zo verwijten. Ho ho, ’t snijdt door mijn hart en ik ben echt boos. Zo boos dat ik waarschijnlijk niet zal kunnen slapen. Zo boos dat al mijn bloed rapper stroomt dan anders. Amai, Lilith, jij had ook een keer zo’n ervaring. Ewel, sedert vandaag deel ik ze met u!

’t Heeft mij geen deugd gedaan, dat is zeker, maar Jan zegt: ‘Een baas blijft een baas’. En gelijk heeft hij. Hoe jammer ik dat ook vind.

4 Reacties to “Boos, ow, erg boos”

  1. marleen said

    Marietje stoom afblazen en eens goed foert zeggen want je hebt jezelf niets te verwijten,leuk is anders maar drink ne goeie druppel en laat daar zeker je slaap niet voor.
    Groetjes

  2. Tante ingrid said

    Marie, in het leven moet je vooral vooruit kijken en geen rekening houden met die baas, want die houdt ook geen rekening met jou.
    Maak, je niet boos maar doe wat jij meent te moeten doen, kijk vooruit en alles komt goed.Je hebt maar één leven, het jouwe. Zoals jullie nu bezig zijn komt alles goed, wees,daar maar van overtuigd!Wij duimen voor jullie en vinden dat jij een veel betere baas zou zijn.Wie weet…wordt dat ooit eens werkelijkheid.Ik vind het nog altijd spijtig dat wij met zo veel mogelijkheden zo weinig ondernemingsgeest in ons heben.Misschien lukt het jou eens, wie weet…

  3. Rik Sohier said

    De anderen mogen zich zelf zijn maar jij hebt evenveel recht om te handelen naar eigen inzicht. Geen dominantie, mageen slaafsheid.
    peter

  4. Rik Sohier said

    Het moet natuurlijk zijn: geen dominantie maar ook geen slaafsheid.
    Peter

Geef een reactie

