(H)erkenning

maart 8, 2008

– ze doet de dingen volledig anders dan ik ze doe.

– ze heeft een andere visie, stijl en smaak.

– ze is jonger dan ik ben.

– ze is de rust zelve, ook met 5 of meer kindjes in haar huis.

– ze doet Clarisse ’s morgens kraaien als ik zeg: ‘Gaan we naar Cica?’

– ze zorgt zelfs voor ons dochtertje als ze veel koorts heeft en geen zin in de dag. Als ze als een klein vodje in haar armen hangt, zegt ze: ‘Kleine meid, ik hoop zo erg dat je weer snel beter wordt.’

– ze zorgt voor Clarisse zoals een mama dat doet. En dat maakt mij niet eens jaloers.

– ze zegt: ‘Fantastisch’ als ik vraag hoe ze het gesteld heeft met Clarisse. Ze zegt dat elke dag en dan gloei ik van trots want onze kleinste is een schatje eerste klas. Zo ééntje die ervoor zorgt dat je nog baby’s wil. Nog veel. En dat ‘veel’ is een beetje overdreven.

– ze knuffelt Clarisse heel veel en ik snap bijgod niet waar zij de tijd haalt omdat de hele dag door te doen. Want er zijn daar nog kindjes hé.

– ze is een schat van een onthaalmama en ik laat mijn spruit er elke dag met veel vertrouwen achter, wetende dat ze er de beste zorgen krijgt.

– ze werkt voor Stad Gent en ik vind dat ze belachelijk weinig centjes en zekerheid heeft en krijgt voor wat zij allemaal doet. Ze is precies een mamaatje, en dat meen ik echt vanuit het diepste van mijn hart. Joepie-jij voor de kindjes die ze ooit zelf krijgt. Hopelijk wordt ze ooit betaald zoals het zijn moet.

3 Reacties to “(H)erkenning”

  1. Oma said

    Verleden vrijdag met Anouk en Clarisse op tram 21 naar Cica. Ik kende de weg niet, Anouk kent hem als geen één en tevoet door het vieze straatje, en dan bij Cica. En ook op mij maakte ze een diepe indruk. Ze nam Clarisse in haar handen en praatte zo rustig, lief en zacht… Blij voor jullie dat Cica een echte lieve rustige mama is. En fier op Anouk dat zij de tram neemt, 21 of 22, het doet haar niets. Ommaatje, zei ze, als jij in Gent zou wonen, zou je wel een stadskaart nodig hebben. We vinden het wel omaatje, of omie lomie, zo noemt ze me ook soms.

  2. els said

    koesteren zou ik zeggen, genieten en beseffen dat dit een geluk uit de duizend is, meer dan goud waard!

  3. annelissen said

    een goede onthaalmoeder is heel veel waard
    bewaar het geheim goed 😉

Geef een reactie

