Hoe groot is Poperinge?

april 9, 2008

Er valt mij deze week iets vreemds op:
* Ik zie mensen op mijn werk. Na een praatje blijkt één van de dames uit het gezelschap van Poperinge te zijn.
* Ik praat met een dame die, net als mij, op de tram aan het wachten is. Ze blijkt een broer te hebben die in Watou woont.
* Ik raak in gesprek met een man die, net als ik, de krant koopt ’s morgens rond half negen. Hij is afkomstig van de Rijselstraat in Ieper.
* Ik lees hier over 2 broers uit Poperinge.

Joe-hoe.

Poperinge, dat is geen grootstad hoor. Dat is een klein stadje, voor mensen uit het Gentse misschien zelfs een soort dorp. En dat hier nu vandaag zoveel Poperingenaren mijn wegen kruisen. Amai, een mens uit Poperinge zou zowaar beginnen blozen.

2 Reacties to “Hoe groot is Poperinge?”

  1. Kirsten said

    Noem een Ieperling NOOIT een Poperingenaar of je hebt kans om WOIII te ontketenen !

  2. clarissejananoukmarie said

    @Kirsten:
    I know I know, mijn vent is ven Ieper en van Poperinge, je moet het mij niet uitleggen:)

Geef een reactie

