mei 11, 2008

1. Omdat ik hopen oude stof liggen heb, en dat al sedert een paar jaren.
2. Omdat ik een grootmoeder heb die het kan, en nog niet een klein beetje.
3. Omdat ik soms schone dingen zie, die ik mits een paar kleine aanpassingen nog veel schoner zou vinden.
4. Omdat ik het perfecte zwarte jurkje al jaren in mijn hoofd heb zitten, en het enige dat er enigszins een kleine beetje op geleek, kostte meer dan 500 euro (*slikt*)
5. Omdat er hier binnenkort twee prinsessen rondlopen, in lakens en al, smekend om prinsessejurken, met blote ruggen.
6. Omdat ik vanaf september één avond absoluut volledig voor mezelf reserveer, zodat de andere zes avonden een dimensie meer krijgen.
7. Omdat ik dit schitterend vind.
8. Omdat Jan een petekind heeft dat ik schaamteloos wil verwennen met kleurige kleren.
9. Omdat ‘de Strik’ weer fantastische stoffen liggen heeft.
10. Omdat ik het gevoel heb dat ik dat graag zal doen.

Om die 10 redenen start ik in september met mijn naailes. Zij die naaimachines op overschot hebben: één adres! Er worden fleurige fladderende jurken en broeken beloofd, allen door mij gestikt en genaaid.

6 Reacties to “”

  1. Ellen said

    Waar ga je de lessen volgen? Heb een naaimachine geërfd van mijn meme, maar staat voorlopig nog ongebruikt …

  2. clarissejananoukmarie said

    @Ellen: goh, ik ben nog aan het uitzoeken en vergelijken. Ook zin?

  3. Lieve said

    Ik heb ook zin 🙂 heb me onlangs op het stikken gegooid, eerst beetje op een geleende machine en onlangs een naaimachine gekocht. Al wat broekjes en zo gestikt (met goedkope stof uit de kringloop), maar er is zeker nog room for improvement (understatement). Als je een cursus vind, ik ben zeker geinteresseerd.

  4. Lieve said

    Misschien een tip als je een naaimachine wil kopen: Naaimachinewinkel Mertens in Ledeberg doet uitverkoop omdat ze gaan verhuizen.

    Ik heb er een Bernette gekocht – etalagemodel dus ongebruikt maar helemaal vergeeld – voor 120 euro. Beetje beginnersnaaimachine maar zeker goed genoeg voor wat ik ermee doe 🙂

  5. anneleen said

    Héél leuk, leren naaien, als je maar geduld hebt en niet verwacht dat je na enkele lessen vlotjes “haute couture” in elkaar flanst.

    Ik volg nu al vier jaar les, en zit nog steeds vaak met de handen in het haar, en raak geregeld gefrustreerd van de traagheid waarmee die kledingstukken vorderen… (lees: drie à vier kledingstukken per jaar, maximum)

Geef een reactie

