Vrouw

mei 13, 2008

Laatst gehoord: ‘Als man val je op een meisje of vrouw. Als ze daarna zwanger wordt, dan verwacht je als man dat ze er achteraf ongeveer gelijk uitziet zoals voorheen. Dat is nu eenmaal hoe ze was toen je ze koos.’

Dit zou één van de redenen kunnen zijn waarom Sunny Bergman (De Morgen, weekend, dmwax), ex-model, 34, moeder van 2 kinderen, bang is dat ze niet meer aantrekkelijk is.
Dit zou één van de redenen kunnen zijn waarom de Dove-vrouwen, in de campagne voor echte schoonheid, toch gefotoshopt zijn.
Dit zou één van de redenen kunnen zijn waarom men in Zuid-Korea botten weg laat schaven.

Gelukkig heb ik van die gekronkelde-mannenvisie geen last: de superlatieven vlogen hier in het weekend rond mijn oren: van ’n heel bijzonder iemand, tot de beste mama die voor altijd van mij is, tot tralala van Clarisse die met haar handjes zwaait van zodra ze muziek hoort.
En bovenal heb ik het geluk dat mijn vent mij graag ziet zoals ik ben.
Met die gedachte kom ik al een heel eind ver.

4 Reacties to “Vrouw”

  1. op zijn minst, zo zou het altijd moeten zijn. Wij verwachten toch ook niet dat een man op zijn dertigste er uit ziet als voordien? want dan zouden alle penskes in het land een probleem krijgen.

  2. Marie said

    @Herfstmensje: volledig met je eens! Ik zie wel dat er in mijn omgeving mannnen zijn die er compleet anders over denken, dedju. Ik kan mij mijn relatie niet inbeelden, vertrekkend van een paar kilo’s meer of minder, maar ik heb dan ook geluk:))

  3. els said

    waarom kiezen sommige mannen een vrouw: om te pronken met de buitenkant of, om te pronken met de binnenkant? Zegt eerder iets over die man!

  4. Machteld Sohier said

    ‘Je straalt’ zeggen we van iemand die er gelukkig uit ziet, en we zeggen hetzelfde van iemand als we willen zeggen dat die er mooi uitziet, ’t is zo goed als hetzelfde …
    Machteld

Geef een reactie

