De Ardennen deel 3 (einde)

mei 20, 2008

We hebben er een dagje Namen aangeplakt, aan ons weekend. iK ehb er een nichtje wonen, en had goede herinneringen aan de stad. Nu ik er terug kwam, viel het me op dat het een grauwe stad is, en eigenlijk niet zo groot. Het bruiste er wel, er waren heel veel jonge mensen, en de zon deed ons deugd.
Op een groot uur van Brussel, een beetje even ver als Gent-Brussel.
Eventjes kwam ik tot het besef dat wij evengoed daar zouden kunnen wonen. Nu Jan in de toekomst waarschijnlijk naar La Hulpe moet voor zijn werk, zouden we een stuk dichterbij zijn. We zouden bovendien een groot huis kunnen kopen, mét een tuin en voldoende slaapkamers voor ons allen. We zouden veel meer groen hebben, kunnen genieten van de jovialiteit van de Walen, en op een stap zitten van de Ardennen. We zouden binnen het jaar Frans spreken zoals geen ander.
We zouden er wel de tristesse en de verlatenheid bij moeten nemen. En ik vrees dat dat nu net het moeilijkste zou zijn.

8 Reacties to “De Ardennen deel 3 (einde)”

  1. tante ingrid said

    Wat worden je dochters groot!Ongelooflijk!

  2. marleen said

    marie dan neem je maar een groot huis of verhuur je kamers want ik ken er eentje die veel op bezoek zou willen komen en aangezien ik ze d

  3. marleen said

    oei foutje gemaakt dus ik doe verder …aangezien ik ze zo ver niet kan komen halen als ze naar huis wil blijf ik ook maar.

  4. clarissejananoukmarie said

    @Marleen: Bij deze: je bent welkom in mijn fictieve huis in Namen!

  5. caroline said

    Het oude deel van Namen is toch niet grauw? Ik heb er een tijdje gewoond en ik vond het er zo gezellig en mooi!

  6. clarissejananoukmarie said

    @Caroline: goh, wij zullen dan net een grauw deel gezien hebben. Héél véél huizen die te koop en te huur waren, veel rondhangende jongeren, Dju, misschien hebben we net het mooiste deel gemist. Nu, ik vond het grauw, maar daarom niet minder mooi hoor.

  7. Isabel said

    Zo een schattige foto zeg!

  8. Huguette said

    Dromen over grote huizen mag natuurlijk altijd maar blijf toch maar fijn in Ledeberg wonen. Lekker dichtbij…

    Wat een prachtige foto’s, zeg. Je hebt echt een goed oog om de juiste sfeer weer te geven.

    Allez nog een talent ontdekt, je gaat een paar levens te kort hebben om het allemaal ten volle kunnen uitdiepen.

Geef een reactie

