Madam

mei 27, 2008

* er verdwijnt lippenstift, oogschaduw en crème uit mijn kast.
* Ik moet steeds vaker op zoek naar mijn sjaals, armbanden en ringen.
* Ik weet bijgod niet waar al mijn hakken plots naartoe zijn.
* Ik sta een kwartier later op dan anders, want de badkamer is toch bezet.

Ze wordt groot. Erg groot. Ze stelt zich vragen zoals: ‘past die trui wel bij mijn jeans?’, ‘Lijk ik niet teveel op een jongen met die jas?’, ‘Wat doe jij aan voor het trouwfeest?’
Ze is een echte madame aan het worden. En dat doet mij plezier.

5 Reacties to “Madam”

  1. Huguette said

    Hier loopt nog zo’n madame rond, ik herken het dus maar al te goed.
    Kritische blikken in de spiegel, eindeloze discussies welke kleur bij wat past, schoenen met hakken worden niet door mij versleten.

    En tegelijk zie je die ontluikende schoonheid en denk ik al : oh, den eerste jongen die mijn meisje haar hart breekt, plooi ik in 100 bochten!!

  2. Oma said

    Dat felblauwe staat die madam goed en het is hoogtijd dat ik mijn kleindochters nog eens zie.. dus joepie joepie jee.. 6 juni. Anoukje, maak je maar heel feestelijk en dan zullen we dansen… je omaatje…

  3. annava said

    Wat een fijne dochter heb je. Ik ben erg benieuwd hoe dat hier gaat zijn als ze wat ouder zijn.

  4. Machteld Sohier said

    Berichtje voor Anouk:
    Ik ben heel benieuwd wat jij zal aanhebben op het trouwfeest van Els en Martin. Suggestie: de kleuren op die foto’s staan je inderdaad heel goed.
    Machteld

  5. tante ingrid said

    Helemaal juist!
    En Anouk : de voorbereiding voor een feest vind ik ook altijd heel plezierig.
    En nu aftellen : nog 7 keren slapen!
    Dan hopelijk veel zon en vreugde alom op het trouwfeest van je groottante Els.
    (ps:volgend jaar het trouwfeest van je doopmeter???? We duimen!)

Geef een reactie

