Kruipend

juli 26, 2008

Op de houten vloer in onze living heeft ze vrij spel.

Eerst zat ze stevig op haar poep, minutenlang.
Dan viel ze voorover op haar buik, zodat haar kin net de grond niet raakte.
Plots bevond ze zich op handen en knieën, en wiebelde heen en weer alsof ze zelf een schommelpaard was. Ze vond het fijn, leuk en amusant.
Toen zag ze in de verte iets liggen: een stuk speelgoed, een pop van zus.
Ze werd boos, colèrig en blij tegelijk. Om dat nieuwe dat lonkte.

Nu kruipt ze -in achteruit- vooruit op de houten planken. Het is nog schuchter, en vol probeersels. Maar ze geraakt vooruit.

Kruipen is een feit geworden.

Jonge mama’s, hoe doen jullie dat, naar beveiliging toe? Is jullie living nu plots een steriele plaats geworden, of neem je het hoe het komt? Ik ben blij met jullie raad.

6 Reacties to “Kruipend”

  1. cica said

    Een té steriele ruimte is ook niet goed Marie.
    Gewoon poetsen zoals je anders doet.
    Misschien wel je dierbare spullen een eindje hogerop plaatsen , of je loopt de hele dag “nee” te zeggen. Ach , het komt wel goed. Ik verheug me er in ieder geval op om er nog een kruipertje bij te hebben.

    Hoe staat het nou met de tandjes? Daar ben ik benieuwd naar. 🙂

    ps: heb je vandaag een mail gezonden.

    Dikke knuffel aan je kleinste meid.

  2. kriebelkrabbel said

    Ik trok wel eens samen met mijn spruitjes kruipend op verkenningstocht door de living. Je ontdekt hele andere wereld en je ziet meteen wat er zoal voor het grabbelen ligt. 🙂

  3. annava said

    Ik zorg er ook gewoon voor dat het proper is maar niet dat ik extra begin te poetsen. Zie wel dat er niets op de grond ligt dat in haar mondje past en voor de rest, gewoon doen zoals je bezig was.

    Als Mia gaat beginnen kruipen gaat het toch anders zijn want we hebben een afstapje in onze living (over heel de breedte, een beetje kind-onvriendelijk eigenlijk)

  4. clarissejananoukmarie said

    @Cica: Ik volg je redenering, ben ook veel t enonchalant om steriel te zijn.
    @kriebelkrabble: zal ik deze week ook eens proberen. Bedankt!
    @Annava: wij hebben wel een tuin op het eerst everdiep, waarvan de ene kant moeilijk af te schermen valt. Dat wordt oppassen.

  5. tine said

    Hier ook een beginnend kruipertje en de stofzuiger wordt misschien wel eens een keertje meer bovengehaald (wat absoluut wel mag :-)). Verder zie ik gewoon dat ze nergens aan kan, waar ze niet aan mag komen. Elke dag ontdek ik nieuwe dingen, dus nu hou ik haar extra in het oog en anders zet ik haar in het park.
    We hebben stopcontacten beveiligd, maar toen ventje van die hoekbeschermers aan de salontafel plakte, heb ik toch even mijn veto gesteld. Gelukkig vond hij het ook wat overdreven.

  6. annelyse said

    Met een kruiper in huis besef ik pas, dat de living een wereld is vol verborgen schatten die volwassenen niet kunnen zien, laat staan hoe boeiend ze zijn.

    Het kleinste stofje, een stopcontact, een rondslingerende schoen, de kast met de glazen…

    Ik probeer deze living vol verlokkingen te laten voor wat ze is, maar ik moet wel verschrikkelijk veel “neen” zeggen. Vermoeiend.

Geef een reactie

