Opsomming

augustus 22, 2008

Vrijdag.
Alleen thuis (met man, voor de uitzondering).
Muziek van véél vroeger en van nu.
Cava.
Beloftes om te gaan eten.
Weekend.
Morgen kindjes zien.
Zondag feestje vieren met petekindje van Jan.
Zondag picknicken met andere kinders.
Lezen in mijn boek.
Mijn vent die zegt dat hij ‘ons’ zo schoon en vreemd en fantastisch vindt.
Ik die dat beaam.
Hij die zegt dat ik de vrouw van zijn leven ben.
Nadat ik het hem gevraagd heb, uiteraard. Mijn man zegt zulke dingen niet elke dag.

Het lijkt alsof we zouden kunnen trouwen.
Maar hij wil niet.
En eigenlijk vind ik dat niet eens erg.
Want alles verloopt uitstekend zoals het gaat.
Alleen een ring.
Daar kan hij vanaf nu niet meer onderuit.
Echt niet.

3 Reacties to “Opsomming”

  1. nonkel said

    Spontaan een ring krijgen,is veel beter dan een trouwboekske.

  2. veerle said

    Wij zijn wel getrouwd omdat dat toen nog gemakkelijker was als je samen wou bouwen enzo, voor het feest ook, en misschien wat uit traditie. Maar voor de liefde moet je dat niet doen. Als die goed zit zonder trouwboekje dan maakt dat boekje echt niet het verschil.
    Veel geluk nog samen.

  3. els said

    weet je, ook al ben ik getrouwd, toch zijn er dagen dat ik aan mijn lieve man vanuit het diepste van mijn hart vraag of hij met mij wil trouwen…Het is het gevoel waarop je samen bouwt en neen, niet het trouwboekje!

Geef een reactie

