Peter

oktober 12, 2008

Hij zei ooit eens, op een verloren moment, tegen mijn mama:
“Geluk is altijd iets dat voorbij is.”

Hij zegt niet zo veel, maar altijd wijze dingen. Woorden die aan een kapstok in mijn hoofd blijven hangen.
Hij piekert ook,geeft hij te kennen in één van de commentaren op mijn voorgaande berichten. Hij heeft in het verleden ook heel wat nagedacht en misschien wel doemgedacht. Wat wil je, met 9 kinderen, evenveel kleinkinderen, en altijd wel ergens iets dat mankeert. Wat wil je, met 18 jaar ononderbroken kinderen op kot, een huis dat in den tijd moest afbetaald worden, en allerhande examens voor nakende promoties. Wat wil je, als hij zowat 8 jaar geleden nog opstond voor onze dochter en er uren mee rondwandelde omdat ze krampjes had.

Dat je daar als kleindochter bijgod niet bij stilstaat, dat hij ook gepiekerd heeft. Waarom toch niet? Omdat hij er altijd rustig uitziet, geen emotionele wankelheid toont en er verdorie zo gezond uitziet, een stuk in de tachtig.

Ik ben altijd in de wolken met zijn commentaren op de blog, ook al onderneemt hij vaak meedere pogingen om er te geraken.
Ik zie hem veel te weinig, en ik ben blij, om die reden, dat we beiden internet hebben.

Eén reactie to “Peter”

  1. veerle said

    Wat een moderne Peter, mét internet.

Geef een reactie

