Man+winkel

oktober 29, 2008

Ik zeg het u, soms is mijn lief een klein beetje gek.
Als we gaan winkelen, bijvoorbeeld, zoals vandaag.
Mijn man heeft truien nodig, véél truien. Voor een koude winter die op komst is.

Wat ik schoon vind, noemt hij subtiel ‘klassiek’. Als hij klassiek zegt, dan bedoelt hij eigenlijk ouderwets.
Ik weet dat, want ik ken hem soms een beetje beter dan hij zichzelf. Als het over kleren gaat, dan toch.

De mouwen van de truien die we willen kopen, mogen geen hinder ondervinden van de mouwen van de hemden die onder die truien zullen hangen.

Snapt u het nog?
Ik wel, alleen vind ik het zo grappig.

De schoenen die ik om-te-smelten vind, vindt hij toch maar een beetje ouderwets.
Zo schoon, man, zo schoon, je had ze moeten zien. Ze waren grijs, met hak en met veters en zo stijlvol. Of ouderwets, het is maar hoe je het ziet.

Nu, de truien die we kopen, vind ik best wel ok. Al vind ik helderblauw, groen en oranje nog wijzer, en de dag dat hij ooit eens volledig mijn smaakt volgt, trouw ik met hem.
En die schoenen, die koop ik lekker toch. Misschien vindt hij me wel meer dan gek.

7 Reacties to “Man+winkel”

  1. Lieve said

    Nuja,over smaak kan je nog lang diskuteren.
    Mijn man Kurt is dus een “ouderwetse”, ik zeg liever een klassieke en dat is niet slecht wel een tamelijk dure smaak !!

  2. clarissejananoukmarie said

    @Lieve: Inderdaad!

  3. els said

    Mannenkleren vind ik een verhaal apart! Met mijn man heb ik geluk, hij en ik, we zitten ook op dat vlak nogal op dezelfde golflengte. En ik, ik vind mannenkleren en jongenskleren fantastisch, je kan daar zo creatief mee om, soms meer dan voor vrouwen- en meisjeskleren! Het verhaal van mama’s die zeggen dat het leuker is een meisje te kleden dan een jongen spreek ik zo wie zo tegen!

  4. clarissejananoukmarie said

    @Els: En jij kan het weten: je hebt zowel drie mannen als drie vrouwen in huis!

  5. els said

    Marie, opgelet, je bent één vrouw vergeten bij ons thuis! Neen, dat mogen we als mama niet doe, onszelf vergeten!

  6. clarissejananoukmarie said

    @Els: aiaiai, shame on me.

  7. veerle said

    Bij ons loopt samen winkelen ook zo. Maar als we elk apart op de koop gaan komen we toch met dingen thuis die de andere ook mooi vindt. Gek, he.

Geef een reactie

