Slaapparty

november 3, 2008

Dat ze vaak langer dan mij in de badkamer staat, dat wist u al.
Dat ze nu ook alleen met haar vriendin ‘toeren rond de blok’ doet, weet u nu ook.
Ze organiseert vanaf nu blijkbaar ook slaappartijen, met uitnodigingen die ze in Word typt en opslaat onder Mijn Documenten.
Ze wil alleen zijn, en urenlang dansen terwijl ik kijk.
Ze kiest ‘quiche’ als traktatie voor haar verjaardag op school, want dat vindt ze ‘cool’.

Ze wordt negen jaar deze week, en ik reken haar alvast bij de beginnende tieners.

6 Reacties to “Slaapparty”

  1. veerle said

    Tja, ’t gaat snel, he!

  2. els said

    Het is schitterend te zien dat onze beide dochters, geen 14 dagen verschil in leeftijd, met dezelfde dingen bezig zijn. Ook al zien ze elkaar niet wekelijks. J organiseert ook, op eigen houtje, een slaappartij voor haar verjaardag. Deze moet gevolgd worden door een uitgebreid ontbijtbuffet met eitjes, spek, fruit, granen, boterkoeken, fruitsap, krakende pistolets, gerookte zalm…Misschien een ideetje voor een gezellige winterochtend in de kerstvakantie!

  3. marc said

    Eigenlijk is het een zalige leeftijd.
    Het zijn echte dametjes die precies weten wat wel en niet ‘cool’ is. Ze ontdekken de ‘spiegel'(in die mate dat ik L. een grote aparte ga kopen), mama’s make-up, juwelen en ook mijn schoenen zijn al aan de beurt, godbetert.

    Maar tegelijk hangen ze nog voortdurend rond onze nek, hunkerend naar lijfelijk contact. Ze zijn nog wonderlijk naief en zooo lief.
    Ondertussen weet ik door E., nu op en top puber, hoe snel het kan evolueren.
    Vorig jaar zou hij nooit vergeten een afscheidskus aan school te geven en zocht hij op straat nog spontaan mijn hand. Opeens was dat voorbij en noemt hij mij in bijzijn van zijn vrienden ‘mijn moeder’ en zet hij ‘buiten’ een ondoorgrondelijk gezicht zodat ik weet dat ik mij moet gedragen. Dus geen kusjes, troetelnaampjes, aaien over zijn bol en die innige blik moet ook uit mijn ogen.
    Ach, we vinden elkaar wel weer.

    Huguette

  4. clarissejananoukmarie said

    @Els: Ja! We kunnen al een keer oefenen in de Ardennen…

  5. tony said

    Aaahhh, lust de kleine dat nu toch???

  6. clarissejananoukmarie said

    @Tony: Ja, je moet het maar eens aan Lisa vragen:)

Geef een reactie

