Omgekeerd

december 10, 2008

Bij het speuren naar een huis zijn er elementen waar ik bij voorkeur op screen:
de gang, de trap en de vloeren.

Ook al verblijf ik minder dan één honderdste van de dag in de gang, ik sterf van genot als ik een schone gang zie.
Esthetisch.
Praktisch ook. Waar moet ik anders met de buggy, fietsen en papier en karton naartoe?

Een trap.
De mooiste trap ooit zag ik een doodverlaten huis in Roesbrugge. Ze was anderhalve meter breed en had het aanzicht van een oud meetje. Zo een trap wil ik wel. Ook al gebruik ik die enkel om van verdiep te veranderen.

De vloeren, tenslotte. Ofwel hout, ofwel grote grote tegels, liefst zwart en wit door elkaar.

Ik weet het: droge muren en goede daken, droge kelders en voldoende opbergruimte zijn primaire voorwaarden. Ik weet het, ik weet het.

3 Reacties to “Omgekeerd”

  1. anna said

    Je hebt groot gelijk, een mooie hal is echt zalig. Ik heb me ook al vaak afgevraagd waarom. Moest je die twee laatste zinnen er nu niet bij had gezet dan zou de architect in mij dat al gauw gedaan hebben denk ik, dat is belangrijk hoor.
    Een goede combinatie moet toch vindbaar zijn he.

  2. clarissejananoukmarie said

    @Anna: Hopelijk, duim voor ons.

  3. tante ingrid said

    Inderdaad: een mooie, vooral ook ruime inkomhall in een huis is zowat ook het visitekaartje.
    Praktisch ook als je mensen uitnodigt.Dan hoeft men niet in een rijtje z’n beurt af te wachten om de jas weg te bergen.
    Ik heb er ook altijd van gehouden en nog steeds!

Geef een reactie

