Keukenmeidenverdriet

maart 30, 2009

God, ik ben er nog altijd niet uit wie het schoonste Westvlaamse woord heeft gepost.
Maar aangezien het geschenk nog niet klaar is, maakt dat eigenlijk niet zoveel uit.

Een ander mooi woord heeft niks van doen met ons dialect, maar is toch ook een beetje wonderbaarlijk mooi.

Keukenmeidenverdriet.

Iemand een idee?

4 Reacties to “Keukenmeidenverdriet”

  1. cica said

    Als ik het me goed herinner is dat iets met het schillen van schorseneren , maar exact kan ik het niet verwoorden. Zit ik in de juiste richting?

  2. Rik Sohier said

    Pottekarrieresmerte
    Peter

  3. nonkel frank said

    ik wil delen met bram en het woord brikeljong,dan gaan bram en co eens gaan eten hé.
    btw mijn baterijen zijn aan het opladen voor het doopfeest van clarisje, zal ook video maken,GEWELDIG hé

  4. Tante Evita said

    Keukenmeidenverdriet is idd een ander woord voor schorseneren: veel werk aan het schillen, bruine handen en je kookpot plakt nog maanden erna 🙂 Wel heel lekker en gezond, en ik ben er trots op dat ik het nog op de oude manier doe, al heb ik daar wel wat keukenmeidenverdriet door… 🙂

Geef een reactie

