Zoals het moet zijn

juni 20, 2010

Het is een zondagavond uit de duizend.
Omdat hij gewoon is, en toch uitzonderlijk niet.

Ons hoofd zit vol met een-uitgelopen-ouderraad-feestje, waardoor we veel te laat in bed lagen.
Zoveel te laat, dat ik het concert van onze vriend miste. Mijn excuses, Marc.
Veel te laat, zodat mijn hoofd tolt en mijn benen tintelen.

Flip Kowlier is aan het zingen, wat jaren is geleden, en nu plots zoveel deugd doet.
De oudste legt de laatste loodjes aan haar spreekbeurt, Clarisse is zowaar een kilo noten aan het opsmikkelen en Simonne doet een noenetuksje in de zetel. Jan bakt patatjes en ik heb zonet zestig kerstomaatjes gepeld voor bij de kip.

Woensdag trek ik erop uit met Oontje, en ik zie er zo naar uit. Het zit daar ook in kleine dingen, bij haar, blijkbaar.

Nog eventjes en ik koop de Flair en ik behoor tot zo’n groep van Gelukkige Vrouwen.
En u, hoe was uw zondag?

8 Reacties to “Zoals het moet zijn”

  1. els said

    Onze zondag was er ééntje van poetsen en wassen, verhuizen en verplaatsen, kijken, goedkeuren, zoeken naar de juiste oplossing. Vanavond moe en voldaan, met een grote glimlach op ons gezicht in ons gegroeide huis! Zalig!

  2. marc ogiers said

    Jan zag er zondagmiddag nochtans fris en uitgeslapen uit, hij kan er waarschijnlijk wel een beetje beter tegen dan jij. 😉
    Mijn zondag was top! Schoon gezongen en daarna een tentoonstelling van Gustave Van de Woestijne met nog steeds de muziek van ’s middags in mijn hoofd…Die luciditeit.
    Volgende keer beter Marie! Je hebt een kaart gekocht, voor de kassa van het koor is het DAT wat telt!!

  3. Oontje said

    En reken maar dat Oontje er ook keihard naar uitkijkt!
    Btw, er gaan nog een paar blogsters mee. Maar kom maar vroeg, dan is er nog tijd voor een koffietje.

  4. nonkel frank said

    mijn zondag was zoals elke zondag,poetsen, was (lees enkele) ophangen,eten maken voor meter, deze keer garnaalkroketten, en voor mezelf steak au champignons, en anders in de tuin werken hé.kuskes aan de kleintjes

  5. nonkel frank said

    welkom voor de bbq binnentwee weken, hoop dat je moi weer kan meebrengen,doei

Geef een reactie

