Het steentje

juni 30, 2010

Wij hebben geen tuin. Hooguit een ieniemienie-koer.
Een kleine koer waar we met ons vijf net in of op passen.

Tot daar het droevige nieuws.

Want wij hebben ook een voordeur, en een dorpel. Een leuke straat en fantastische buren. Een gigantisch park op wandelafstand en godzijdank 3 kinderen die naast spelen ook graag kleuren en tekenen en zitten.

De dorpel heeft vandaag officieel een nieuw naam gekregen, zoals het echte zullen toekomt.
Steentje.


Alwaar Jan en Clarisse en Simonne en eventueel Anouk ’s avonds zomaar wat zitten, als ze thuiskomen. Zo samen een beetje. De ene vertellen, de ander krijten en de kleinste kraaien in haar sitter. Niks beter dan een beetje ‘steentje zitten’, volgens Clarisse. ‘Kom papa, ik is daar zo alleen’.

En dat klein koertje, dat leeft bij zo’n weer. Dat is een beetje een feest op zichzelf. Zaterdagavond tot een gat in de nacht, zeg maar. En het is content ook, ons stenen terras. Zeker als Joke en Benny ne keer langskomen.
Van over de muur krijgen wij lekkere dadels van onze wijze buren, ’s avonds, als alle kinderen slapen en wij twee alleen zijn.

En ik, ik teken daar patronen, naai er rokjes en drink er een glaasje wijn.

Dus we zijn content, wij, met ons koertje. Het mag natuurlijk altijd wat groter en wat groener en wat gezelliger, maar het maakt allemaal mijn geluk niet uit. Zolang ik een keer buiten kan zitten in de zomer ben ik al lang content.

Soms kan een groot verlies in het verleden leiden tot een sterk relativeringsvermogen. Gelukkig maar.

3 Reacties to “Het steentje”

  1. Kruimel said

    Ik heb het gevoel dat we dingen simultaan doen.
    Althans, toch deze: moe zijn en van de zomer genieten.

  2. ilse said

    hier ook enkel een koer, en een droom van ooit een tuin als de fabriek hierachter wordt verkocht. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het best ok zoals het nu is, zeker nu. Alles is al zo druk en vermoeiend, stel je voor dat we nog een tuin aan de kant moeten houden ook…

  3. Tante Evita said

    Prachtig allemaal, Marie!

Geef een reactie

