’t lang leven

juli 31, 2010

Terwijl de man de kost verdiende, zaten wij met ons vier in Poperinge.
Ik sliep met de twee oudste dochters in één groot bed, en we giechelden tot het bijna middernacht was. We bouwden pannekoeken door op elkaar te liggen, zaten de hele dag aan tafel en leefden van maaltijd naar maaltijd. We aten goed en dronken lekker. We kregen vanuit onze logeerplaats veel familie over de vloer, die allemaal bleven eten. Er werden paardenkampen gebouwd en Anouk was een menner. Tenten rond het wasrek en emmers vol met water. Heerlijke kaastaart met ananas en zelfgemaakte pudding.
We naaiden verder aan de kroon, want de dochters sliepen de namiddag weg, en probeerden te lezen in het ene boek dat ik bij had. Wat mislukte wegens te zalig om niets te moeten doen.

Nu nog barbecuen bij de schoonfamilie en dan is er een werk dat op mij wacht.

Maar daar denk ik dan pas maandagochtend aan.

Hoe gaat het in uw verlof, eigenlijk?

11 Reacties to “’t lang leven”

  1. Saar said

    Klinkt zalig!
    Ik kan er nog wat van leren.

  2. Tess said

    Ik bewonder echt hoe je door het leven gaat. Ook al zijn er ongetwijfeld wel dingen die niet gaan zoals je wilt en dingen die tegenslaan, slaag je er altijd in om het positieve te blijven zien en om echt te genieten. Chapeau Marie, er zijn velen die iets van je kunnen leven 🙂

    Heerlijke foto’s ook.

    • Marie said

      Maar Tess toch, ge zijt toch echt mijn liefste lezer! Ik vertel je in real life dan wel eens hoe mijn kinders vanavond niet in bad wilden, alleen maar vuil wilden spelen terwijl ik hondsmoe achter ze aan liep. Over hoe er was en afwas was die trouw op me wachtte en een hoofd vol muizenissen over het werk. Maar dat hou ik voor in ’t echt 🙂

  3. Pfft, ’t is allang weer werken geblazen, maar vrijdagmiddag met een paar collega’s op een zalig Brussels terrasje zitten eten -ongelooflijk lekker- en babbelen. Vakantie afgemeten per kwartier of halfuur, maar ook wel fijn. Gezellig ook toch om andere mensen met vakantie te weten of te zien.

    A propos, Simonne is hier toch gespogen Jan, niet?

  4. Elza D. said

    Heerlijk berichtje. Klinkt allemaal als een schone amerikaanse familiefilm. 🙂

  5. Oh, dat klinkt zoooo zalig! Ik wordt instant rustig bij het lezen van zo’n berichtje.

  6. En ik verschiet hoe groot Simonne niet al is zeg!

  7. Els Haers said

    schoon simonneke, wil ik wel koppelen aan mijne viktor

Geef een reactie

