Ah ja.

augustus 6, 2010

Het is niet omdat mijn lief en mijn kinders in Ieper en omstreken zijn, dat ik niet moet eten hé.

Koop een pizzadeeg in de Delhaize. Als je een goed recept hebt voor een luchtig pizzadeeg, geef het mij dan aub.
Rol hem wat uit, en bestrijk hem met een restje zelfgemaakte tomatensaus uit de diepvries. Een bokaaltje saus kan natuurlijk ook.
Leg er hompen mozzarella op, kerstrostomaatjes en strooi er peper over.
Schuif in de oven voor een kwartier, op 200°.

Haal hem uit en versier met vers geraspte parmesan, rucola en – eventueel – grof zout.

Je kunt er scampi’s, zeevruchten, hesp, salami ansjovissen of artisjokken op leggen, uiteraard.

Ik moet mij haasten nu, want jong, als een mens alleen thuis is, vliegen de uren voorbij.
Nog net een keer een glimp op de kroon voor Clarisse. Die de windpokken heeft, moest het u interesseren.

5 Reacties to “Ah ja.”

  1. tante ingrid said

    Of een blaadje basilicum??!!!!

  2. nonkel choco said

    Wij kopen steeds de deeg van Francine in de auchan, is heel goed, luchtig, en je hebt alleen wat warm water nodig om de deeg te maken, zal je het eens laten zien, als je langs komt.
    groeten
    Nonkel

  3. Tess said

    Ik heb allebei al gemaakt, pizza met zelfgemaakt deeg en pizza met zelfgekocht deeg en als ik eerlijk mag zijn verkies ik toch die bereide uit de winkel.

    Nu heb ik zoveel zin ik (die) pizza, maar ik kan nog niet, want mijn wijsheidstand is er nog maar uit. Enkel maar puree en zachte voeding, geen lekkere krokante pizzakorsten, mmmm.

Geef een reactie

